Nadpis, podnadpis, klíčová slova a pár prokliků na e-shop nebo affiliate link. To by přece mohlo stačit. Nebo…?

Kvalitní obsah jako magnet

Do nedávné minulosti fungovaly webové stránky jako jednoduché vizitky. Do jisté míry takto v počátcích funguje i můj web. Jeho funkcí bylo hromadění vzorových textů, ceníků, referencí a fakturačních údajů. Odkaz jsem zaslala lidem, kterým jsem potřebovala celý balíček předat a tím role webu hasla.

Časem mi došlo, že jsem webu věnovala poměrně dost vlastního kapitálu na to, aby zůstal být prostou vizitkou. A tak z něj postupně dělám funkční internetovou stránku, která láká klienty a ukazuje jim, zda jsem nebo nejsem tím pravým člověkem právě pro ně.

Kvalitní webový text

  • dokáže přilákat nové zákazníky, kteří by se k vám za jiných okolností nedostali,
  • dodává nové a zajímavé informace vašim stávajícím klientům a vy jim tak podáte pomocnou ruku v jejich životních situacích,
  • posouvá váš web výše v prohlížečích,
  • zvyšuje povědomí o vašem produktu a vaší značce.

Překvapivě jsou stále podnikatelé, kteří se domnívají, že se na textovém obsahu dá funkčně šetřit.


TIP: Využijte mé nabídky “Krmení blogu” a zveřejněte na svém webu kvalitní magnet na zákazníky.

“Moje sekretářka to napíše levněji!”

Ach, ano, který junior tohle neslyšel.

Spousta podnikatelů totiž už při hledání copywritera drží myšlenku, že je psaní reklamních textů jednoduchá činnost. Nedochází jim, kolik práce za hotovým textem je. Na druhou stranu si neuvědomují, jaký výdělek může kvalitní textace na webu přinést.

Text můžete v podstatě sehnat dvojí: levný, nebo kvalitní.

Levný textový obsah vás bude stát v řádu desetikorun za normostranu. Mezi jejich autory patří nešťastní studenti denního studia nebo maminky na rodičovské dovolené bez jiné možnosti výdělku slučitelné s jejich dalšími povinnostmi. Práci si nechají zaplatit úkolově a jsou za to ještě rádi. Tématu, o němž pojednávají, patrně moc nerozumí. Skončí to přepisováním jiných článků, již předložíte jako “inspiraci”. V tom lepším případě přepíše text tak, aby se v něm nevyskytovala stejná slovní spojení.

Ti pečlivější a šikovnější pracanti vám odevzdají text s minimem chyb, ale už ve chvíli, kdy jim chcete text vrátit na přepracování, je vlastně okrádáte. Jakékoli dodatečné úpravy už jsou zadarmo. Text byl přece naceněn množstevní sazbou.

Kvalitní textový obsah bude originální a bude korespondovat s tím, čemu daný copywriter rozumí nejlépe. V ideálním případě je to skutečný freelancer, který se věnuje výhradně svému úzkému okruhu témat. Svou práci bude s největší pravděpodobností účtovat hodinově; protože ví, že ke své práci potřebuje provedení dalších dílčích kroků, jež vám naúčtuje.

Ani tento text nemusí být bez chybičky, i dobrý copywriter je jen člověk. Dá se ale počítat s tím, že díky hodinové sazbě bude mít autor textu dostatek času na rešeršování a ověřování dat, jež zmiňuje. Faktických chyb by se v textu tedy mělo nacházet minimum, těch pravopisných snad ještě méně.

Hledejte si tematického odborníka

Podnikáte v odvětví, které je potřeba pokrýt částečně odbornými texty? Najděte si specialistu pro dané téma. Ušetříte.

Odborní copywriteři sice mívají vyšší hodinové sazby, ale obecně vzato takovou objednávkou ušetříte. Proč? Pokud copywriter pracuje stále na stejných tématech, ví, kde hledat podstatné informace. Častým zdrojem pro rešeršování je dokonce jeho vlastní hlava. Proces je pak mnohem automatizovanější a zabere méně času. Počítejte také s tím, že podnikáte-li ve speficifkém odvětví, bude obsáhlejší rešeršování taktéž zpoplatněno. Získáte však texty, které budou vaši klienti milovat.

Ptejte se proto vašeho copywritera, jaké má zkušenosti s daným tématem. Nenuťte mu zakázky na technická témata, pokud se zabývá životním stylem. Nechtějte po technicky zaměřeném autorovi, aby psal o doplňcích stravy. Na trhu existuje spousta copywriterů, kteří se specializují právě na vaše téma. Stačí je jen najít.

Pokud byste rádi prokonzultovali své možnosti a případnou spolupráci se mnou, neváhejte se na mě obrátit. Možná zjistíme, že vašemu tématu rozumím a společná práce nám bude dělat radost. Napište mi!

Mohlo by se vám také líbit:

1 komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *